søndag den 13. september 2015

dødsfald

Da jeg var nede for at anskaffe mig nogle slørhaler i dyrehandleren, forventede jeg at få en vejledning omkring hvordan dyrene bedst trives. Jeg har i den forbindelse erfaret at nogle dyrehandlere er mere interesseret i salget end i dyrets trivsel.. Jeg gjorde det klart at min mening var at slørhalerne skulle bo i en bowle med en ilt-plante...
Jeg skulle klart have undersøgt inden hvor meget plads/ilt slørhalerne kræver, pga. efter ca. et døgn i bowlen lå de på bunden på siden og "gispede" efter vejret. de led altså. (jeg har hørt at det er den adfærd fisken får når de har punkteret lungen, men har ikke kunne få det bekræftet nogle steder.
Der var ikke noget at gøre, mine dyr skulle ikke lide, så de måtte aflives.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar